Johtokunnan kesäterveiset

2.6.2020

Hyvät Rekolan Urheilijoiden pelaajien vanhemmat,

Kulunut kevät on ollut yhteiskunnallisesti kaikin puolin poikkeuksellinen ja se on vaikuttanut myös Rekolan Urheilijoiden toimintaan. Sarjat loppuivat kesken, salit menivät kiinni ja harrastetoiminta lyötiin täysin jäihin myös koripallon osalta. Johtokunnan maaliskuinen päätös keskeyttää RU:n toiminta kokonaan kevään ajaksi perustui viranomaissuosituksiin sekä Koripalloliiton ohjeisiin, jotka ohjaavat osaltaan seuran toimintaa.

Nyt kesän kynnyksellä tilanne on elänyt ja hiljalleen yhteiskunnan osia ja toimintoja on alettu avaamaan. Tämä on ulottunut myös seuratoimintaan ja kuten olette ehkä huomanneet, niin kesälajit ovat aloittaneet harjoitukset pienryhmissä. Minulle ja muille johtokunnan sekä valmennusportaan jäsenille on tullut useita kyselyitä miksi Rekolan Urheilijat ei ole vielä avannut toimintaansa. Tähän osasyynä on ollut se, että Vantaan kaupungin liikuntatilat ovat olleet suljettuina 31.5.2020 asti.

Rekolan Urheilijoiden johtokunta istui 27.5.2020 puimaan toiminnan avaamista sekä ensi kauden suunnitelmia. Alla muutamia tärkeimpiä nostoja kokouksesta:

-    Kauden 2020-2021 suunnittelu on aloitettu jo aiemmin ja valmentajakuvioita on kartoitettu. Ensi kauden valmentajat ovat suurelta osin selvillä, muutamia varmistuksia vielä odotellaan. Heti kun nimet ovat tiedossa, tiedotamme niistä. Tämä tapahtuu kesäkuun aikana.

-    Tulemme kehittämään markkinointia ja tiedotusta sekä olemaan aktiivisempia sosiaalisessa mediassa kuin tähän saakka.

-    Vantaan kaupunki avaa salinsa 1.6.2020 ja pyrimme saamaan muutamia ikäryhmä kohtaisia vapaita heittelyvuoroja kesäkuulle 8.6.2020 alkaen. Tämän suunnittelu on vielä kesken ja tästä joukkueenjohtajat tiedottavat lähemmin pe 5.6.2020 mennessä. Tämä johtuu siitä, että resurssien varmistaminen venyy sinne saakka.
Harjoittelussa tulemme noudattamaan Koripalloliiton suosituksia ryhmäkokoon liittyen.

-    Vakituisesti pääsemme harjoittelemaan elokuun 2020 alusta, elo-joulukuun vuorot tulevat juhannuksen jälkeen ja tiedotamme joukkuekohtaisesti harjoitusvuoroista heinäkuun aikana heti kun se on mahdollista.

Toivottavasti juniorit pääsevät syksystä alkaen harjoittelemaan ilman rajoituksia ja voimme kaikki seurata heidän pelejään ja kehitystään kentän laidalta.

Kesäterveisin,

Johtokunnan puolesta,